SM TRIBUTE: ZECE ANI DE ARTĂ ȘI ELEGANȚĂ

Un studiu de design expus la Chantilly Arts & Elegance

Paris, 11 septembrie 2024
O poveste despre DS Automobiles și comunitatea sa
În primăvara anului 2020, DS Automobiles a împărtășit efectiv o serie de schițe numite #SM2020 pe rețelele sale sociale. Aceste desene au fost rezultatul unei competiții interne de creație între designerii de la DS DESIGN STUDIO PARIS cu privire la o reinterpretare a maiestuosului SM prezentat în 1970.
 „Comunitatea noastră ne-a trimis mai multe mesaje puternice în timpul distribuirii schiței”, își amintește Thierry Metroz. „Primul a fost că era foarte atașată de modelele emblematice din patrimoniul nostru. Al doilea a fost că nu dorea ca designul original să fie alterat.”

 „Comunitatea noastră ne-a trimis mai multe mesaje puternice în timpul distribuirii schiței”, își amintește Thierry Metroz.

„Primul a fost că era foarte atașată de modelele emblematice din patrimoniul nostru. Al doilea a fost că nu dorea ca designul original să fie alterat.”

Echipa DS DESIGN STUDIO PARIS lucrează în mod constant la moștenirea istorică DS și SM, prin schițe care le dezlănțuie creativitatea și le stimulează inspirația.
 „Am vrut să mergem mai departe”, spune Thierry Metroz. „Vrem să ne cultivăm moștenirea prin simbolurile noastre care sunt DS și SM. De la ele ne inspirăm dedicarea pentru designul avangardist."

 „Am vrut să mergem mai departe”, spune Thierry Metroz.

„Vrem să ne cultivăm moștenirea prin simbolurile noastre care sunt DS și SM. De la ele ne inspirăm dedicarea pentru designul avangardist."

Mai mult decât un simplu omagiu, SM TRIBUTE sărbătorește zece ani de artă și eleganță de la crearea DS Automobiles și participarea sa la primul Chantilly Arts & Elegance, contribuind în același timp la cercetarea orientată spre viitor a DS DESIGN STUDIO PARIS.
 „Lucrăm la genele modelelor noastre emblematice pentru a stimula studiile privind forma viitoarelor modele care vor apărea la sfârșitul deceniului", mărturisește Thierry Metroz, directorul de design DS Automobiles. „Ceea ce arătăm și care datează din 2020, și prezența noastră la Chantilly cu SM TRIBUTE stau mărturie pentru această activitate și cercetarea noastră pe această temă."
 „Lucrăm la genele modelelor noastre emblematice pentru a stimula studiile privind forma viitoarelor modele care vor apărea la sfârșitul deceniului",
mărturisește Thierry Metroz, directorul de design DS Automobiles. „Ceea ce arătăm și care datează din 2020, și prezența noastră la Chantilly cu SM TRIBUTE stau mărturie pentru această activitate și cercetarea noastră pe această temă."
Un omagiu adus SM și un studiu de design modern

Mesajul transmis de comunitatea DS Automobiles a fost luat în considerare. Echipa DS DESIGN STUDIO PARIS a lucrat ca și cum SM ar fi continuat să se dezvolte în ultimele cinci decenii.

 

SM, născut la începutul anilor 1970, a întruchipat apogeul inovației auto franceze. Acest grand tourer era o adevărată concentrare de tehnologie. Stilul său aerodinamic, proiectat de Robert Opron, era deopotrivă elegant și avangardist. Sub capotă, un V6 puternic oferea performanțe excepționale pe șosea. Dar ceea ce a transformat SM într-o mașină remarcabilă a fost suspensia hidropneumatică, moștenită de la DS, care a asigurat un confort de rulare inegalabil și o ținută de drum exemplară. SM rămâne și astăzi un model de referință, căutat de colecționari din întreaga lume. Combinația sa unică de confort, performanță și inovație îl transformă într-o adevărată legendă automobilistică.

 

Dacă SM a făcut impresie, este și datorită interiorului său de lux și atent lucrat. Materialele de înaltă calitate, asamblarea precisă și ergonomia calculată au creat o atmosferă deosebit de rafinată în interior. Planșa de bord, cu instrumentele sale circulare și volanul deosebit, era atât funcțională, cât și estetică. De asemenea, SM era foarte bine echipat pentru acea vreme, incluzând aer condiționat și direcție asistată. În plus față de caracterul său dinamic, SM a fost o mașină capabilă să ofere confort de primă clasă pasagerilor săi.

Lejeritatea, care sugerează dinamism și eficiență, se reflectă în silueta zveltă și totuși puternică a SM TRIBUTE. Raportul perfect este caracterizat de o parte frontală emblematică și de un profil dominat de capota lungă...

Frédéric Soubirou, șeful departamentului de design exterior al DS Automobiles, spune: „Ne-am inspirat studiind mai multe modele SM, inclusiv prototipuri și cele două SM prezidențiale. Acestea aveau o caracteristică frapantă, ca o semnătură. Dădeau impresia că zboară pe șosea, erau extrem de aeriene.“

 

 


 „I-am adăugat câteva simboluri foarte actuale ale activității noastre [...] Aspectul bicolor extins a fost lucrat în jurul unei reinterpretări a culorii Gold Leaf care a apărut în catalog în 1971, cu un lac satinat lucrat cu o patină produsă manual și combinat cu o culoare neagră special colorată."

Frédéric Soubirou 

 

„Am dorit să construim punți între diferite epoci: anii 1930, când prestigioasele mărci franceze prezentau caroserii bicolore în cadrul concursurilor de eleganță, simbolul auto al anilor 1970 care este SM și modelele noastre actuale cu finisaje cum este vopseaua bicoloră extinsă, văzută pe conceptul DS AERO SPORT LOUNGE. Acest tratament a devenit cu adevărat un semn distinctiv al modelelor DS Automobiles”

 Vincent Lobry, Șeful departamentului Culoare, Materiale și Finisaje (CMF) la DS Automobiles.


SM nu avea o grilă superioară evidentă, care era înlocuită de o secțiune din sticlă foarte mare care dezvăluia modulele farurilor și plăcuța de înmatriculare. Cincizeci de ani mai târziu, această secțiune din sticlă devine un ecran 3D care luminează până la mijlocul său, încadrat de o semnătură luminoasă formată din trei module pe fiecare parte - ca în trecut - îmbunătățită de opt DRL-uri verticale și cu vârfuri de diamant, care au la bază o formă de triadă ce se întâlnește într-un punct precum prova unei nave.

 

Profilul păstrează liniile caracteristice ale SM, urmărind fluxul de aer din față către partea din spate, mai îngustă. În spatele a două geamuri mari, panoul lateral spate este tăiat în două și merge mai departe pentru a face partea din spate să plutească în formă de S. Firește, roțile din spate sunt parțial carenate cu piese detașabile. 

 

În timp ce proporțiile emblematice ale SM sunt menținute cu o lungime de 4,94 m (+ 3 cm) și o înălțime de 1,34 m (+ 2 cm), SM TRIBUTE câștigă în primul rând în robustețe și prezență cu o lățime de 1,98 m (+ 14 cm). În căutare de eficiență, garda la sol se modifică la 12 centimetri (-3,5 cm). SM TRIBUTE este așezat pe jante mari de 22’’, înfrumusețate cu inserții aerodinamice.

Interiorul continuă, de asemenea, limbajul modelului SM din 1970

La interior, designul din 1970 a fost, de asemenea, reinterpretat, cu forma caracteristică a părții superioare a planșei de bord și chiar designul oval al instrumentelor. Fidel spiritului avangardist al SM, afișarea informațiilor se face prin proiecție, iar „consola ecran” curbată, conectată la volanul steer-by-wire, completează acest spirit drag mărcii. Sunetul și luminile îi învăluie pe pasageri.

Interiorul este foarte ușor, cu o culoare fildeș compusă din piele și Alcantara®. Un ecran de mari dimensiuni în partea din față a planșei de bord oferă un cadru extraordinar pentru a găzdui o gamă aproape infinită de finisaje și materiale! Scaunele continuă tapițeria emblematică a modelului SM, cu pernele sale orizontale.


„Designul părții superioare a planșei de bord a fost o semnătură puternică, cu o linie transversală fermă [...] Am păstrat această abordare bazată pe identitate prin includerea rezultatelor cercetării noastre. Afișarea se face prin proiecție, fără ecran. Decorul este mai imersiv, fiind în același timp mai puțin restrictiv pentru șofer și pasageri.”

 Luc Quirin, designer de interior DS Automobiles

 

 „Pielea gravată cu laser de pe panourile portierelor evocă modele inspirate din artele ornamentale. Această tendință s-a născut în anii concursului de eleganță. Ornamentele perlate fac aluzie la modelele actuale”

 Vincent Lobry, Șeful CMF Design la DS Automobiles.

 

 „Nu este doar un portret al SM [...] Echipa DS DESIGN STUDIO PARIS s-a distrat cu un proiect ambițios. Am respectat designul original prin spiritul și detaliile sale. Am realizat o transcriere și o reinterpretare a SM. Dar cum nu avem obiceiul să ne deconectăm de celelalte lucrări, am inclus o mulțime de detalii despre modelele DS Automobiles și despre proiectele noastre viitoare.”

Thierry Metroz


SM TRIBUTE la Chantilly Arts et Élégance

Partener al Chantilly Arts & Elegance încă de la începuturile sale în 2014, DS Automobiles introduce SM TRIBUTE cu ocazia celei de-a zecea aniversări a concursului desfășurat în grădinile franceze ale Château de Chantilly. 

Poziționat într-un cadru de 120 m2 alături de un SM original, SM TRIBUTE va participa la Concours d'Elegance pe 15 septembrie. DS Automobiles se află deja pe lista câștigătorilor celei mai apreciate competiții din Franța cu DS E-TENSE în 2016.

 

La evenimentul precedent, DS E-TENSE PERFORMANCE a câștigat Premiul pentru Inovație și mai multe modele din trecutul DS Automobiles au câștigat, de asemenea, Concours d'État de-a lungul anilor, inclusiv SM MYLORD (două trofee) și DS 19 LA CROISETTE (un trofeu).

 

Pentru acest an, SM TRIBUTE va fi însoțit de o gamă largă de SM expuse în zona colecționarilor. Vizitatorii vor putea vedea sau redescoperi un SM OPERA cu patru uși, un SM MYLORD cabriolet, un SM de curse înscris în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps din 1974, un SM PROTO văzut deja la Rétromobile 2023 și alte SM-uri în diferite culori din Euro SM Club, datorită l'Aventure DS.

Pe lângă prezentarea lui SM TRIBUTE la Chantilly, intrați în culisele designului său pe DSDESIGNSTUDIO.PARIS website.